Offsiell åpning av ny lagshytte 30.01.22

Postet av Viggja Idrettslag den 30. Jan 2022

Den nye lagshytta ble offisielt åpnet med brask og bram søndag 30. januar 2022.

Først på dagen var det akekonkurranse for barna ned skiløypa vest for hytta og grilling på bålpanne.

Deretter var det offsiell åpning av hytta med inviterte bidragsytere, sponsorer og andre gjester. Hallgeir Måseide spilte lur og ordfører i Skaun kommune, Gunn Iversen Stokke sto for den offsielle åpninga.

Kommitéen for "Spelet om Marikollen" informerte om planene for spelet som skal fremføres høsten 2022, og Thor Gotaas informerte om bokprosjektet om Marikollen. Etter åpninga var tidligere skihoppere og andre med historier fra hopprenene i Marikollen invitert til en seanse med historieutveksling og prat med forfatter Gotaas.

Bygdekvinnelaget sto for servering av kaffe og kaffebrød i nyhytta.

Idrettslaget vil takke alle som på ulike måter har bidratt til at den nye hytta har blitt en realitet og vi gleder oss til å endelig kunne ta den i bruk til nye arrangementer.

Åpningstale av lagets leder, Bjørn Sæther med Hallgeir Måseide på lur i bakgrunnen.

Ordfører Gunn Iversen Stokke står for den offiselle åpninga.

Informasjon om "Spelet om Marikollen" av Ingvei Bustad.

Thor Gotaas informerer om boka om Marikollen.

En fin samling skihoppere med erfaring fra Marikollen.

Seanse for utveksling av historier omkring hoppbakken Marikollen med forfatter Thor Gotaas.

Ole Magnar Morken taler om lokal skihistorie.

Permieutdeling etter akekonkurranse.

Bygdekvinnelaget stilte med kaffe og søte fristelser.

Kunstnerisk gave til hytta fra Steinar Garberg.

En stor takk til alle store og små bidragsytere til den nye lagshytta!